Sunday, January 29, 2012


Saya sayang abah & mama saya.. ;)

Satu hari...
Dalam perjalanan to somewhere...
Tetibe Abah cakap macam ni:

" Abah rasa kak ya kecik je lagi, padahal dah 25 dah "
" Rasa baru je tukar pampers kakya "
" Rasa macam baru je dukong kakya maen kat pantai "
" Dah nak kawen dah ponn.. "
" Rasa x mo bagi kawen je.. "
" Tapi, abah makin tua, mana nak larat jaga kakya, Hafiz la jaga kak ya pulak .. Hehe"

Aku time tu drama sangat...
Terharu sangat...
Sampai aku xsedar pon air mata mengalir...
Sangat terharu, sangat sedey...
Sangat2 sedey...

Mama pon buat ayat sama...
" lepas kahwen nanti, kakya dah xleh manja2 sangat.. kena belajar berdikari sikit.."
" kena jaga suami, mama ngan abah boleh bagi nasehat je.."
" kena jadi matang dh lepas ni.."

Sedey okay...
Saya tahu lepas kahwen tangungjawab kat suami & kena ikut cakap suami...
Tapi... bukan nya tinggal kan mama n abah pon...

Mama Abah ni, suka buat ayat sedey2..(lambat lagi nak kawen pon)
Lepas ni tinggal ngan dorg jgk.. ;))

Tapi,
Saya faham perasaan mama n abah...
Bukan senang nak lepas kan anak.. saya kan anak sulong... first time kot nak dapat menantu, mesti la dorg rasa semacam kot...

Kalau teringat kan pengorbanan dorg kpd saya,
Tak mungkin saya boleh balas dari segi segala aspek pon...
Walaupon suatu hari nanti, saya kayaraya, x mungkin segala harta saya boleh membalas jasa dorg..

Pengorbanan mama n abah tak mungin dapat saya balas... Tapi, saya akan cuba sedaya upaya menjadi anak yang terbaek untuk mereka disamping menjadi isteri yang solehah.. insyallah ;))

**Touching mode**

No comments: