Monday, February 21, 2011


Kadang2 saya terfikir jugak...
Perlu ke saya rasa marah lagi...
Tapi, saya tak marah dah...
Cuma sakit hati tak sembuh2 lagi...

Kadang2 saya terfikir jugak...
Saya patut maafkan dia...
Tapi, hati yang masih sakit, x benarkan kemaafan diberikan...
Saya nak maafkan dia...
Tapi, tak boleh la...
Kenapa eh?

Kadang2 saya terfikir jugak...
Layak ke dia untuk dapat kemaafan??
Jika nak dibandingkan dengan hati yang sakit dan hati yang tertutup rapat ni,
Saya tak rasa dia layak untuk dimaafkan...

Kadang2 saya ada bertanya jugak...
Eh, aku rasa aku dah perlu maafkan dia...
Tapi...
Ada jgk yg berkata,
"Kemaafan tak berbaloi dengan apa yang dia lakukan..tak berbaloi lansong"
Tapi...
Ada jugak yang sesetengah berkata,
memaafkan dan melupakan...
Dalam hati saya...
Dah lama saya lupakan dia...
Tapi, kemaafan tak jugak timbul...
Saya pon pelik...
Jadi, tidak pelik la kalau org kata saya ni keras hati dan hati kering...

Saya admit...

Chow!

No comments: